Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
wypożyczone
(2)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(3)
WP130 (św. Wincentego 85)
(4)
Autor
Bobińska Kinga
(1)
Brzask Arkadiusz
(1)
Gałecki Piotr (nauki medyczne)
(1)
Halski Tomasz
(1)
Jabłońska Renata (nauki medyczne)
(1)
Kucharzewski Marek
(1)
Pietras Tadeusz (nauki medyczne)
(1)
Pietras Tadeusz Bogdan
(1)
Regner Anna
(1)
Sobów Tomasz
(1)
Taradaj Jakub
(1)
Witusik Andrzej
(1)
Ślusarz Robert
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Gerontopsychiatria
(1)
Homoseksualizm
(1)
Mężczyzna
(1)
Nałóg
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Nikotyna
(1)
Opatrunki uciskowe
(1)
Opieka długoterminowa
(1)
Orientacje seksualne
(1)
Palenie tytoniu
(1)
Terapia ustno-twarzowa
(1)
Układ nerwowy
(1)
Żyły
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Podręczniki
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 640-643 i przy rozdziałach. Indeks.
Jest to pierwsza w Polsce tak obszerna monografia, która łączy interdyscyplinarne spojrzenie dotyczące zagadnienia niepełnosprawności intelektualnej z różnych perspektyw: medycznej, psychologicznej, społecznej i pedagogicznej. W sposób nowatorski podejmuje temat niepełnosprawności intelektualnej z jego specyfiką z punktu widzenia zarówno psychologa, pedagoga, lekarza psychiatry, internisty, neurologa i to w zakresie sposobu badania, diagnozowania, jak i terapii tej grupy pacjentów. Przybliża najnowszą wielospecjalistyczną wiedzę, obejmującą różne stopnie niepełnosprawności i towarzyszące im zróżnicowane zaburzenia sprawności motorycznej, zachowania, motywacji, emocjonalności, poznawcze, a także dysfunkcje psychiczne i behawioralne.Przeznaczona jest dla szerokiego grona odbiorców i to zarówno dla osób zawodowo zajmujących się problemami osób niepełnosprawnych intelektualnie - lekarzy, psychologów, pedagogów specjalnych, studentów wielu kierunków, a także tych wszystkich, którzy na co dzień żyją lub pracują z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie - rodziców, rodzin, opiekunów, pracowników Domów Opieki Społecznej, wolontariuszy, od których zależą efekty prowadzonej terapii i jakości życia osób z NI.
Rozdział 1. Rys historyczny, terminologia, definicja, nozologia, kryteria rozpoznawania niepełnosprawności intelektualnej * Rozdział 2. Epidemiologia niepełnosprawności intelektualnej * Rozdział 3. Diagnoza niepełnosprawności intelektualnej * Część 1. Diagnoza inteligencji w kontekście diagnozy niepełnosprawności intelektualnej u osób dorosłych * Część 2. Diagnoza zaburzeń osobowości u osób z niepełnosprawnością intelektualną * Część 3. Wybrane aspekty diagnozy i terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną * Rozdział 4. Etiologia, patogeneza, wybrane jednostki kliniczne i chorobowe przebiegające z niepełnosprawnością intelektualną * Część 1. Neurorozwojowy paradygmat patogenezy niepełnosprawności intelektualnej * Część 2. Ciąża i okres okołoporodowy a rozwój układu nerwowego w kontekście niepełnosprawności intelektualnej * Część 3. Niepełnosprawność intelektualna a mutacje jednogenowe * Część 4. Genetyczne przyczyny niepełnosprawności intelektualnej * Część 5. Zespół Downa a niepełnosprawność intelektualna * Część 5A. Oddziaływania terapeutyczne u osób z zespołem Downa * Część 6. Zespół Retta * Rozdział 5. Współchorobowość niepełnosprawności intelektualnej * Część 1. Niepełnosprawność intelektualna a autyzm * Część 2. Niepełnosprawność intelektualna a padaczka * Część 3. Niepełnosprawność intelektualna a porażenie mózgowe * Rozdział 6. Specyfika diagnozy psychiatrycznej, psychologicznej i internistycznej u osób z niepełnosprawnością intelektualną * Część 1. Badanie psychiatryczne i psychofarmakoterapia u osób z niepełnosprawnością intelektualną * Część 2. Diagnoza psychologiczna u osób z niepełnosprawnością intelektualną * Część 3. Problemy zdrowia somatycznego u osób z niepełnosprawnością intelektualną * Rozdział 7. Stygmatyzacja osób z niepełnosprawnością intelektualną * Rozdział 8. Adolescencja osób z niepełnosprawnością intelektualną * Rozdział 9. Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną * Rozdział 10. „(Nie)pełnosprawna” twórczość niepełnosprawnych intelektualnie * Rozdział 11. Terapia osób niepełnosprawnych intelektualnie * Część 1. Standardy postępowania z osobą niepełnosprawną intelektualnie w kontekście diagnozy i terapii * Część 2. Rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną * Część 3. Komunikacja wspomagająca i alternatywna w pracy z dzieckiem niepełnosprawnym intelektualnie * Część 4. Terapia rodziny dziecka z niepełnosprawnością intelektualną * Część 5. Arteterapia jako forma rehabilitacji osób niepełnosprawnych intelektualnie * Rozdział 12. Aspekty prawne i orzecznictwo u osób z niepełnosprawnością intelektualną w polskim ustawodawstwie * Rozdział 13. Opieka socjalna nad osobami z niepełnosprawnością intelektualną * Część 1. Praca socjalna z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie * Część 2. Aspekty psychologiczne i pedagogiczne leczenia i opieki instytucjonalnej osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną (domy opieki i szpitale) * Rozdział 14. System kształcenia specjalnego dzieci, młodzieży i dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19208 (1 egz.)
(dostępność ok. 24.05.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 79-99.
Książka pt. „Homoseksualizm u mężczyzn” stanowi zupełnie nowe podejście wobec fenomenu homoseksualizmu. W dotychczasowych publikacjach dostępnych na polskim rynku traktowano orientację homoseksualną bądź jako dewiację, bądź jako nietypowe zachowanie seksualne i zawsze odnoszono do heteronormatywnych wzorców życia społecznego. W nowszych książkach poruszano zagadnienia socjologiczne dotyczące homoseksualizmu. Publikacja Arkadiusza Brzaska traktuje orientację seksualną jako fenomen biologiczny uwarunkowany odmiennym rozwojem mózgu. Autor daleki jest od normatywnego, a zwłaszcza heteronormatywnego ujmowania fenomenu homoseksualizmu. Wyraźnie wskazuje na jego neurorozwojowe tło i uwarunkowania biologiczne oraz konotacje społeczne. Zaletą książki jest rzetelny opis faktów i badań naukowych oraz ich interpretacja, daleka od emocjonalnych sądów i ocen moralnych.
Autor uważa, że orientacja seksualna, jako właściwość umysłu człowieka, nie powinna być przedmiotem ani ocen moralnych, ani dociekań etycznych. W książce postuluje się, że osoby homoseksualne mają prawo domagać się równego traktowania z heteroseksualistami przez prawo i ochronę zdrowia.
Zaletą książki jest omówienie antropologicznych uwarunkowań orientacji, co jest zgodne z nurtem współczesnej psychologii ewolucyjnej. Zwraca uwagę szeroki kontekst intelektualny omawianych zagadnień i erudycja autora. [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2271 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Praca dotyczy aktualnych i dynamicznie zmieniających się inwestycyjno-finansowych uwarunkowań rynku nieruchomości oraz wynikających stąd różnego rodzaju ryzyk. Nowymi i wartościowymi wątkami pracy są aspekty etyki i społecznej (nie)odpowiedzialności wielu uczestników związanych z finansowaniem inwestycji na rynku nieruchomości. Część z nich, np. bankowiec, notariusz, zarządca nieruchomości czy rzeczoznawca majątkowy, ma status zawodu zaufania publicznego, a mimo to światowy kryzys gospodarczy pierwszej dekady XXI wieku został nazwany kryzysem zaufania do wielu uczestników rynku. Wątki teoretyczne pracy wzbogacono wieloma aktualnymi praktycznymi przykładami ilustrującymi zachowania różnych uczestników rynku oraz ich skutki często o kryzysogennym charakterze. Praktyka pokazuje, że wprowadzanie kolejnych regulacji mających na celu poprawę nie zawsze najlepiej funkcjonujących procesów czy podmiotów generuje problemy w innych obszarach, najczęściej pogarszając jakość zarządzania. Ta systemowa nieszczelność instytucjonalna i zawodność rynku jest organicznie "skazana" na określone zachowania i postawy konkretnych osób, od których de facto zależy, czy poziom bezpieczeństwa rynku będzie się poprawiał, czy pogarszał. Problem ten, związany z etyką oraz społeczną odpowiedzialnością, jest szczególnie aktualny w warunkach pogarszania się koniunktury gospodarczej, kiedy poszukuje się przyczyn tej sytuacji oraz skutecznych metod poprawy.Książka adresowana jest do wszystkich czytelników zainteresowanych funkcjonowaniem rynku nieruchomości zarówno w aspekcie finansowym, jak i inwestycyjnym oraz etycznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54536 (1 egz.)
Kaucja: 30,60 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 127-147.
Pierwsza na polskim rynku wydawniczym całościowa monografia poświęcona zespołowi uzależnienia od nikotyny. Palenie tytoniu jest obecnie najważniejszą przyczyną miażdżycy i jej powikłań oraz wielu nowotworów złośliwych. Walka z nałogiem palenia tytoniu powinna stanowić podstawowy cel profilaktyki zdrowotnej polskiego społeczeństwa. Monografia w sposób całościowy i wyczerpujący omawia wszystkie zagadnienia związane z patogenezą, objawami oraz leczeniem uzależnienia od nikotyny. Na uwagę zasługuje interdyscyplinarność ujęcia poruszanych w książce zagadnień, szeroki kontekst intelektualny omawianych problemów oraz ich istotne znaczenie dla szerokiego kręgu odbiorców, przede wszystkim lekarzy i psychologów, pedagogów, rodziców oraz opiekunów dzieci i młodzieży. Publikacja będzie przydatna wszystkim osobom pracującym z pacjentami palącymi tytoń.
Wprowadzenie * Rozdział 1 * Klasyfikacja, pozycja nozologiczna i obraz kliniczny zespołu uzależnienia od nikotyny * Rozdział 2 * Psychometryczny pomiar uzależnienia od nikotyny * Rozdział 3 * Epidemiologia uzależnienia od nikotyny i następstwa zdrowotne uzależnienia * Rozdział 4 * Aspekty farmakoekonomiczne zespołu uzależnienia od nikotyny – zarys problemu * Rozdział 5 * Neurofizjologiczne mechanizmy uzależnienia od nikotyny * Rozdział 6 * Psychologiczne i socjologiczne koncepcje uzależnienia od nikotyny * Rozdział 7 * Mechanizmy patofizjologiczne szkód zdrowotnych palenia tytoniu – wybrane zagadnienia * Rozdział 8 * Terapia uzależnienia od nikotyny – doktryna profilaktyki i postępowania niefarmakologicznego * Rozdział 9 * Farmakoterapia uzależnienia od nikotyny * Zakończenie * Piśmiennictwo * Nota o Autorach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54550 (1 egz.)
Kaucja: 34,00 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 118-120.
Autorka przedstawiła niezwykle trudne zagadnienia dotyczące różnych koncepcji terapeutycznych oraz praktycznych technik manualnych wspomagających terapię ustno-twarzową w zakresie zaburzonych lub utraconych funkcji fizjologicznych połykania, oddychania, ssania, gryzienia, żucia na skutek zaburzeń systemu nerwowego, mięśniowego lub kostnego, w przebiegu ich dysfunkcji lub urazów. Jest to unikatowe opracowanie wybranych terapeutycznych technik manualnych, które mogą być skutecznie wykorzystywane w przypadku osób w każdym wieku, od niemowlęctwa po wiek podeszły.Autorka czerpała z metod neurofizjologicznych wybitnych twórców i terapeutów, takich jak: Temple Fay, John F. Thie, William Fitzgerald, Berta i Karel Bobath, Herman Kabat, Godelieve Denys-Struyf, Rodolfo Castillo Morales, Thomas Myers, Michel Clauzade, Jane Ayres, John E. Upledger i wielu innych ludzi nauki i praktyki. Książka stanowi wieloaspektowe ujęcie problemów zaburzeń ustno-twarzowych. Liczne zdjęcia i ilustracje ułatwiają Czytelnikowi zapoznanie się z treścią podręcznika.Książka ta jest cennym uzupełnieniem wiedzy i praktyki dla terapeutów. Szczególnie polecana jest logopedom, fizjoterapeutom, terapeutom zajęciowym, pielęgniarkom, rehabilitantom, masażystom, opiekunom osób niepełnosprawnych i innym zainteresowanym.O AutorceDr n. hum. Anna Regner zajmuje się neurologopedią od wielu lat. Jest twórcą programu i wykładowcą na Podyplomowych Studiach Logopedii Klinicznej i Neurologopedii na Wydziale Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu. Piętnaście lat była kierownikiem Podyplomowych Studiów z Wczesnej Interwencji i Wspomagania Rozwoju Małego Dziecka w Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu.Autorka prowadzi działalność logopedyczno-szkoleniową i współpracuje ze specjalistycznymi ośrodkami rehabilitacyjnymi. Obejmuje kompleksową opieką terapeutyczną niemowlęta, dzieci i dorosłych z problemami zaburzeń układu nerwowego, wad genetycznych oraz urazów i uszkodzeń na skutek wypadków komunikacyjnych.Odbyła liczne kursy i szkolenia w kraju i za granicą z zakresu integracji sensorycznej, terapii ustno-twarzowej Rodolfo Castillo Moralesa, masażu niemowlęcego Petera Walkera, technik karmienia, terapii czaszkowo-krzyżowej, technik manualnych znoszenia bólu. Uczestniczyła w wielu konferencjach naukowych i turnusach międzynarodowych, m.in. w USA, Kanadzie, Singapurze, Malezji, Indonezji, Norwegii, Wielkiej Brytanii, Portugalii. Od roku 2007 współpracuje z terapeutką Yonie Bonawi z Singapuru, dzięki której nawiązała kontakt ze stowarzyszeniami i fundacjami rodziców dzieci niepełnosprawnych w Singapurze i Kuala Lumpur. Kontakty z rodzicami są okazją do dzielenia się wiedzą i umiejętnościami umożliwiającymi usprawnianie ich dzieci. Jest członkiem Stowarzyszenia Castillo Moralesa Polska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19813 (1 egz.)
(dostępność ok. 17.05.2024)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Bibliogr. s. 361-364. Indeks.
Praktyczna psychogeriatria...autorstwa Tomasza Sobowa - naukowca i doświadczonego klinicysty - to kompendium, podanej w sposób pragmatyczny, fachowej wiedzy z dziedziny psychiatrii wieku podeszłego, które ani pod względem kompleksowości podejścia do tematu, ani formalnych rozmiarów nie ma poprzednika w polskim piśmiennictwie.Monografia nie ma charakteru podręcznika naukowego, ani też ambicji bycia referencyjnym dziełem przedstawiającym aktualny stan wiedzy z zakresu psychogeriatrii, natomiast, przez swój praktyczny walor, ma pomagać w codziennej praktyce lekarzom - psychiatrom, do których jest w pierwszej kolejności adresowana, lekarzom innych specjalności - geriatrom, lekarzom rodzinnym, neurologom, ale także lekarzom w trakcie specjalizacji oraz studentom medycyny.Książka składa się z trzech części, z jednej strony stanowiących odrębne całości (można ją czytać od dowolnego rozdziału), a jednocześnie stanowiących logicznie uporządkowany wywód.Część I zawiera zasady diagnostyki w psychiatrii wieku podeszłego, ze szczególnym uwzględnieniem tych aspektów badania klinicznego, które w sposób istotny wyróżniają psychiatryczne badanie osoby starszej. Ponadto omówiono dokładnie typowe sytuacje w przebiegu badania klinicznego seniorów, które prowadzą do powszechnych błędów diagnostycznych.Część II omawia poszczególne grupy schorzeń, poświęcając najwięcej uwagi tym, z którymi lekarz klinicysta spotka się najczęściej.Część III przedstawia problematykę leczenia zaburzeń psychicznych u osób w wieku podeszłym. Szczególną uwagę zwrócono na odrębności w zakresie farmakoterapii, związane nie tylko ze zmianami reakcji na leki dotyczące ludzi starszych, ale także na quasi-eksperymentalny charakter niektórych terapii. Omówiono ponadto metody pozafarmakologiczne, zarówno biologiczne, jak i psychoterapeutyczne.Monografia jest uzupełniona o indeks wszystkich omawianych, bądź tylko wspomnianych w niej leków, co podnosi jej walor praktyczny, oraz wykaz proponowanej literatury, która uzupełnia i rozszerza przedstawione w niej zagadnienia
Część I. DIAGNOSTYKA KLINICZNA W PSYCHIATRII WIEKU PODESZŁEGO * 1. Zasady uzyskiwania zgody na badanie i przebieg badania psychiatrycznego * 2. Wywiady psychiatryczne z pacjentem * 3. Badanie stanu psychicznego pacjenta * 4. Badania dodatkowe w psychiatrii wieku podeszłego * 5. Podstawy diagnostyki różnicowej w psychiatrii wieku podeszłego. Typowe, trudne sytuacje diagnostyczne * Część II. ZABURZENIA PSYCHICZNE U OSÓB W WIEKU PODESZŁYM:: EPIDEMIOLOGIA, ETIOPATOGENEZA, KRYTERIA DIAGNOSTYCZNE I ZASADY POSTĘPOWANIA * 1. Zaburzenia świadomości * 2. Zespoły otępienne * 3. Depresja i zaburzenia afektywne * 4. Zaburzenia lękowe * 5. Zaburzenia adaptacyjne i związane ze stresem * 6. Somatyzacja i zaburzenia pod postacią somatyczną * 7. Schizofrenia i zespoły urojeniowe * 8. Zaburzenia osobowości u osób w wieku podeszłym * 9. Uzależnienia i nadużywanie substancji u osób w wieku podeszłym * 10. Zaburzenia psychiczne w przebiegu chorób somatycznych. Elementy psychogeriatrii konsultacyjnej * Część III. POSTĘPOWANIE TERAPEUTYCZNE W PSYCHIATRII WIEKU PODESZŁEGO * 1. Farmakoterapia w zaburzeniach psychicznych u osób w wieku podeszłym * 2. Leczenie elektrowstrząsami i inne niefarmakologiczne metody biologiczne * 3. Metody psychoterapeutyczne w psychogeriatrii
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17103 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Jednostki chorobowe obejmujące nerwowy układ centralny, jak i obwodowy występują równie często, jak choroby innych układów. Dotyczy to zarówno ostrej fazy powstania choroby, jak i późniejszych powikłań. Stąd wczesna profilaktyka, leczenie ostrej fazy oraz zasady stosowanej pielęgnacji pacjentów ze schorzeniami układu nerwowego są niezmiernie ważnym elementem ratowania życia ludzkiego, zapobiegania inwalidztwu, jak i umożliwienia jak najszybszego powrotu do zdrowia.Na tym tle rysuje się specyficzna rola pielęgniarki neurologicznej i neurochirurgicznej. Do działań przez nią realizowanych, oprócz doświadczenia, konieczna jest ogromna wiedza, ustawicznie uaktualniana, zgodnie ze zmieniającymi się standardami terapeutycznymi.Publikacja składa się z dwóch części:: neurologicznej - opisującej zagadnienia kliniczne chorób układu nerwowego leczonych zachowawczo, a w poszczególnych rozdziałach diagnozę i interwencje pielęgniarskie, i ich uzasadnienie w odniesieniu do pacjentów po udarze mózgu, z padaczką, stwardnieniem rozsianym, chorobą Alzheimera, Parkinsona, z miastenią, stwardnieniem zanikowym bocznym i z infekcją ośrodkowego układu nerwowego oraz neurochirurgicznej - opisującej analogicznie zagadnienia kliniczne chorób układu nerwowego leczonych operacyjnie oraz problemów pielęgnacyjnych pacjentów po urazie czaszkowo-mózgowym, rdzenia mózgu, z guzem mózgu, guzem kanału kręgowego, krwawieniem podpajęczynówkowym, niedomogą kręgosłupa i wodogłowiem.Publikacja jest przeznaczona dla studentów pielęgniarstwa i pielęgniarek/pielęgniarzy uzupełniających swoją wiedzę, dla wszystkich pielęgniarek i osób należących do zespołów terapeutycznych pracujących w oddziałach neurologii i neurochirurgii, jak również tych członków rodzin, na których spada ciężar opieki domowej.Czytelnicy znajdą wiele praktycznych wskazówek, które pomogą im w opiece nad osobami ze schorzeniami układu nerwowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54547 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej